تاثیر روابط عمومی در تجارت اینترنتی
تاثیر روابط عمومی در تجارت اینترنتی
روابط عمومی در هر تجارتی موثر است. ساختاری قدیمی در سازمان ها و شرکت ها که از دیرباز با آن آشنا هستند. همانطور که روابط عمومی سنتی در سازمان ها و شرکت ها تاثیر گذار بود در تجارت آنلاین هم بسیار اهمیت دارد. متاسفانه برخی از اهمیت روابط عمومی در تجارت آنلاین غافل می شوند اما ایتروز به شما توصیه می کند پیاده سازی شیوه درست در بلند مدت روابط عمومی اینترنت مارکتینگ تاثیر زیادی در تجارت آنلاین دارد.
تفاوت روابط عمومی سنتی و اینترنتی
همانطور که می دانید یک سازمان از مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان، سرمایه گذاران، نهادهای قانونی و دولت، شبکه توزیع، NGOها و غیره سود آوری می کنند. تمرکز واحد بازاریابی بر ایجاد و حفظ ارتباط سودآور با مشتریان متمرکز است، واحد روابط عمومی باید این ارتباط سودآور را با کلیه ذینفعان سازمان که مشتری نیز یکی از آنهاست برقرار کند و تداوم بخشد.
در روابط عمومی سنتی بخش روابط عمومی و بازاریابی به دلیل وظایف متفاوت خود ارتباط نزدیکی نداشته اما در روابط عمومی اینترنتی این دو بخش بسیار به هم نزدیک شده اند و بهتر است شرکت ها این ساختار را برای موفقیت در تجارت آنلاین بررسی و بهبود ببخشند. مهمترین نکته و تفاوت اصلی در رابط عمومی سنتی و اینترنتی ادغام این دو بخش با یکدیگر است که می توانید تاثیر زیادی در بازاریابی اینترنتی داشته باشد.
فواید روابط عمومی
روابط عمومی مزیت هایی دارد که در دیگر شیوه هاي تبلیغاتی دیده نمی شود. اول از همه باید گفت روابط
عمومی اغلب به عنوان یک فرم معتبر و قابل تبلیغ در نظر گرفته می شود. یکی از مسائل اصلی در روابط
عمومی، کمک جهت ایجاد یک اعتبار براي محصول، شرکت یا فرد است. رسانه ها به عنوان یک گروه
مستقل، مخاطبان بسیاري دارند و در تبلیغاتشان بی طرف هستند. تصمیماتی که در بر گیرنده شرکت و
دیدگاه هاي بیان شده در مورد آن است، بر مبناي پرداخت وجه یا مبالغی استوار نیست. اما در عین حال
نظرات و عقایدي که در مورد رسانه ها وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. براي مثال ممکن است
شرح و توضیح محصولات جدید در قسمت تجاري یک روزنامه محلی نسبت به یک آگهی تمام صفحه اي بر
روي مخاطب تاثیر بیشتري داشته باشد.
دوم: یک رابطه خوب طراحی شده می تواند از طریق ارائه اطلاعات مختصري در مقایسه با دیگر انواع
تبلیغات ارائه شود. این منابع رسانه اي اغلب مدت و زمان بیشتري را براي توضیح وشرح محصولات به خود اختصاص می دهد.
سوم: به وسیله حجم عظیمی از رسانه ها در مورد فعالیتهاي شرکت شرح و توضیحاتی داده می شود و این
توضیحات در شرایط گوناگون بسط و گسترش می یابد و در آخر، اهداف روابط عمومی در بسیاري موارد می تواند در مقایسه با دیگر فعالیتهاي تبلیغاتی هزینه هاي کمتري را در پی داشته باشد. البته این مطلب بدان
معنا نیست که روابط عمومی هزینه اي در بر ندارد. بخصوص هنگامی که بازاریابان و فروشندگان به استخدام متخصصان روابط عمومی براي انجام امور، مبادرت می ورزند. اما در مقایسه با هزینه مستقیمی که دیگر تبلیغات به خصوص آگهی ها دارند، هزینه بالایی را نمی طلبد.
روابط عمومی در تجارت آنلاین
روابط عمومی در تجارت آنلاین وظیفه تفکر و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای استفاده از پتانسیل های تجارت آنلاین را بر عهده دارد. این بخش با تدابیر لازم می تواند تعامل خوبی در پیادسازی شیوه های نوین تجارت آنلاین داشته باشد. داشتن برنامه استراتژیک یکی از اساسی ترین موارد در روابط عمومی اینترنتی است. برای موفقیت در تجارت آنلاین ساختار روابط عمومی سازمان یا شرکت خود را تغییر دهید و برنامه ای سازمان یافته و استراتژیک توسط مشاوران و متخصصان تدوین نماید.
تاثیر روابط عمومی در تجارت اینترنتی
دسته بندی : آموزشی