معایب فروش اینترنتی محصولات
معایب فروش اینترنتی محصولات
یکی از معایب فروش اینترنتی محصولات، این است که شما در واقع باید محصولی را تولید کنید و آن را پس از بسته بندی انبار کنید. بعضی مواقع امکان دارد محصول شما در انبار خراب شود و تهیه و ذخیره و ارسال دوباره آن بسیار زمانبر است.
همچنین کنترل و نظارت کالاهای انبار شده بسیار دشوار است. اگر شما محصولات زیادی تولید کنید و در صورت فروش نرفتن خراب شوند، شما ضرر خواهید کرد و یا بر عکس، اگر محصولات کمی تولید کنید و موجودی آنها تمام شود مشتریان زیادی را از دست خواهید داد و به احتمال زیاد مشتریان به دنبال فروشگاه دیگری که فروش بهتری دارد خواهند رفت.
۱. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکتتان ارائه میدهدفقط همین دلیل میتواند برای راهاندازی یک وبسایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وبسایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمیتوانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکتهای کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی میکنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.
۲. دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته میشود
با اینکه خیلی از فروشگاهها، پمپبنزینها و بیمارستانها خدمات ۲۴ ساعته ارائه میدهند، اما این کار برای خیلی از کسبوکارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم میآورد که هر زمانی از شبانهروز و در هر مکانی، سفارشهای خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر میتواند برای کسبوکار شما سوددهی داشته باشد.
۳. میتوانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید
اینترنت به شما این امکان را میدهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همهی این کارها بدون اتلاف وقت انجام میشوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سالها مشتریانتان را برای دریافت پاسخشان به صفحهی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفهجویی میکنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه میدهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی میگردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم میشود:
۴. برای راهاندازی استارتاپ، هزینهی کمتری لازم دارید
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینهی راهاندازی کسبوکار اینترنتی است. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایتتان را آماده کرده و کسبوکارتان را راهاندازی کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشتهاید، این تغییر میتواند خیلی راحتتر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازهی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه میدهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریانتان میشود.
شما میتوانید با هزینهی خیلی کمی وبسایتی طراحی و راهاندازی کنید. سکوهای آمادهای مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اینترنت وجود دارند که این امکان را به شما میدهند خودتان سایتتان را طراحی کنید.
معایب فروش اینترنتی محصولات
یکی از معایب فروش اینترنتی محصولات، این است که شما در واقع باید محصولی را تولید کنید و آن را پس از بسته بندی انبار کنید. بعضی مواقع امکان دارد محصول شما در انبار خراب شود و تهیه و ذخیره و ارسال دوباره آن بسیار زمانبر است.
همچنین کنترل و نظارت کالاهای انبار شده بسیار دشوار است. اگر شما محصولات زیادی تولید کنید و در صورت فروش نرفتن خراب شوند، شما ضرر خواهید کرد و یا بر عکس، اگر محصولات کمی تولید کنید و موجودی آنها تمام شود مشتریان زیادی را از دست خواهید داد و به احتمال زیاد مشتریان به دنبال فروشگاه دیگری که فروش بهتری دارد خواهند رفت.
۱. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکتتان ارائه میدهدفقط همین دلیل میتواند برای راهاندازی یک وبسایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وبسایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمیتوانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکتهای کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی میکنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.
۲. دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته میشود
با اینکه خیلی از فروشگاهها، پمپبنزینها و بیمارستانها خدمات ۲۴ ساعته ارائه میدهند، اما این کار برای خیلی از کسبوکارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم میآورد که هر زمانی از شبانهروز و در هر مکانی، سفارشهای خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر میتواند برای کسبوکار شما سوددهی داشته باشد.
۳. میتوانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید
اینترنت به شما این امکان را میدهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همهی این کارها بدون اتلاف وقت انجام میشوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سالها مشتریانتان را برای دریافت پاسخشان به صفحهی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفهجویی میکنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه میدهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی میگردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم میشود:
- اطلاعاتی برای تصمیمگیری قبل از خرید
- حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز میکند
۴. برای راهاندازی استارتاپ، هزینهی کمتری لازم دارید
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینهی راهاندازی کسبوکار اینترنتی است. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایتتان را آماده کرده و کسبوکارتان را راهاندازی کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشتهاید، این تغییر میتواند خیلی راحتتر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازهی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه میدهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریانتان میشود.
شما میتوانید با هزینهی خیلی کمی وبسایتی طراحی و راهاندازی کنید. سکوهای آمادهای مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اینترنت وجود دارند که این امکان را به شما میدهند خودتان سایتتان را طراحی کنید.
معایب فروش اینترنتی محصولات
دسته بندی : آموزشی