امروز : جمعه، 10 فروردین 1403

بهبود سئوی محصولات فروشگاه اینترنتی

16 مهر 1396, 23:16 zahra 4 853 بازدید 0 نظر
  • 0
بهبود سئوی محصولات فروشگاه اینترنتی

بهبود سئوی محصولات فروشگاه اینترنتی
بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، فرآیندی برای بهبود ترافیک یک سایت با بالا رفتن رنکینگ آن در موتورهای جستجو با استفاده از آیتم های ویژه ای بنام واژگان کلیدی است. احتمالا SEO و keywords را زیاد شنیده اید. در این پست ما نکاتی را برای بهبود سئوی محصولات در ووکامرس را مرور می کنیم و یک پلاگین مفید را برای انجام این کار توصیه می کنیم.ی جستجو ثبت (ایندکس) گردد.
فروشگاه های آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارند و برای آنکه کاربران سایت شما را برای خرید انتخاب نمایند می بایست نکته هایی را در سایت خود رعایت نمایید. صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین وجود دارد و در این مقاله 10 روش را برای شما عنوان می نماییم. در حقیقت این موارد نکات کلیدی فروشگاه های اینترنتی می باشد.

1- سرعت لود و بارگزاری سایت
هر محصولی که داشته باشید، کاربران همیشه از بازدید سایت هایی که سریع بارگذاری میشوند لذت میبرند. یا فرضاً اگر مشتری عجله داشته باشد، با مواجه شدن به سایتی که دیر بارگزاری شود، صفحه را می بندد. و از این طریق مشتری خود را از دست می دهید.
2- نمایش تصاویر مختلف از یک محصول
سعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت و کاربر با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهد.
صفحه جزئیات هر محصول باید دارای تصاویری باشد که با نوع و کیفیت محصول سازگاری داشته باشد.


همیشه سعی نمایید محصولات مرتبط را در صفحه محصولات به کاربر نمایش دهید. انجام این کار باعث حس بهتری در کاربر می گردد. البته دقت نمایید محصولاتی که به کاربر نمایش می دهید مرتبط به محصول مورد نظر باشد. به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید تی شرت را داشته باشد بهتر است سایر تی شرت ها با رنگ ها و طرح های مختلف نمایش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندی یا تگ معین می گردند.


3- بهینه سازی تصاویر محصول
این نکته را حتما درنظر داشته باشید که تصاویر انتخابی برای محصولات را به صورتی انتخاب کنید که باعث کند شدن بارگذاری (لود) صفحه نشود و صفحه محصول علاوه بر زیبا بودن تصاویر آن، سرعت لود آن نیز سریع باشد.
توسط نرم افزار هایی مانند فتوشاپ می توانید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کم کنید تا در سرعت لود سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد.
برای فروشگاه های اینترنتی ممکن است تصویر محصول در صفحات مختلف سایت با ابعاد متفاوتی نمایش داده شود، برای بهینه سازی تصاویر سایت خود از چند عکس با سایزبندی استفاده کرده و هر کدام را در بخش مناسب آن فراخوانی کنید.
SEO: مربوط به مرحله ای برای یک وب سایت است که با استفاده از لغات کلیدی و مهم رنکینگ سایت روی موتورهای جستجو (مانند Google و Bing )ارتقاء می یابد. این کار ابتدا با محتوای مفید و ساختار ساده سایت انجام می شود. SEO بر مبنای تجربیات و اطلاعات با کیفیت در یک سایت پایه ریزی می شود.
Keywords (کلمات کلیدی): اصطلاحات یا عبارات خاصی در  جهت اهداف سایت یا صفحه های آن برای  بهبود بهینه سازی جستجو روی آنها می باشد. برای مثال،اگر فروش فروشگاه شما کالاهای چرمی است، رنکینگ سایت شما برای مردمی که جواهر فروشی الماس را جستجو می کنند بالا نمی رود، بلکه وب سایت شما برای عبارات کلیدی و مهم مرتبط با محصولات و کالاهای چرمی بهینه می شود.
دسته بندی محصولات و صفحات مربوط به آن در فروشگاه اینترنتی، نقش بسیار مهمی در خرید آنلاین انجام می دهند. در واقع یک صفحه دسته بندی محصول خوب در فروشگاه، به یک تجربه خرید خوب و تشویق برای خرید منتهی خواهد شد.
این صفحات می تواند با تعداد کلیکی که توسط کاربران انجام می شود، در صفحات مربوط به موتورها
4- قرار دادن باکس جستجو
یکی دیگر از مهمترین امکانات سایت فروشگاهی وجود باکس جستجو است. از این طریق مشتریان می توانند با تایپ نام محصول موردنظر به راحتی آن را در سایت پیدا کنند .هرچه بخش جستجوی سایت قدرتمند تر باشد به نفع فروشگاه است. چرا که مشتری خیلی راحت محصول خود را پیدا خواهد کرد. و اقدام به خرید خواهد کرد.
بیش از نیمی از خریداران آنلاین با استفاده از جستجوی سایت، محصولات موردنظر خود را پیدا می کنند. بنابراین قرار دادن یک باکس جستجو در سایت، یافتن و استفاده از دسته بندی محصولات را آسانتر می کند.
باکس جستجو را در مکانی قرار دهید تا همیشه در دسترس کاربر باشد تا در صورتی که نیاز به جستجو در سایت بود کاربر بتواند به راحتی در سایت جستجو نماید. سایت های فروشگاهی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود.
5- استفاده از فیلترهادر طراحی فروشگاه اینترنتی، صفحات دسته بندی شده محصولات باید شامل گزینه های فیلتر جهت یافتن محصولات باشند.
به عنوان مثال می توان فیلترهایی براساس برندمحصول، سایز و یا قیمت محصول در این صفحات قرار داد.
قرار دادن فیلتر، به کاربران جهت سریعتر پیدا کردن محصولات موردنظر خود، کمک بسزائی خواهد کرد و بالطبع این موضوع باعث افزایش نرخ خرید در فروشگاه اینترنتی خواهد شد


علاوه بر ایجاد فیلترهائی که فرد را بصورت مستقیم به سوی محصول مورد نظرش هدایت کند از فیلترهائی با ساختار موضوعی نیز بهره گیری کنید. برای مثال فیلترهائی همانند: جدیدترین‌ها ، پر بازدید ترین‌ها ، پر فروش‌ترین‌ها. این دسته از فیلتر‌ها معمولاً در بالای لیست محصولات قرار میگیرند اما این محل قرارگیری ساختار ثابتی نیست و متناسب با نیاز شما برای فروشگاه اینترنتی خود قابل تغییر میباشد.
6- بهبود سئو فروشگاه اینترنتی
چنانچه در طراحی فروشگاه اینترنتی از فیلترهای مناسب جهت جستجو و به یافتن راحتتر محصولات موردنظر خریداران استفاده کنید، باعث جذب بیشتر کاربران به فروشگاه و در نتیجه بهبود روند سئوی فروشگاه خواهد شد.
7- انتخاب یک عنوان مناسب برای محصولات
این موضوع را درنظر داشته باشید عنوان محصولات یکی از عوامل مهم در یک فروشگاه اینترنتی می باشد. دقت داشته باشید حتی در یک صفحه از دسته بندی محصولات که ممکن است محصولات زیادی در این صفحه وجود داشته باشد باید هر محصول یک عنوان خوب و جذاب داشته باشد.
عنوان محصولات را به صورتی انتخاب کنید که معرف آن محصول باشد و کاربران از روی عنوان محصول بتوانند تشخیص دهند که آیا این همان محصول موردنظر آنها می باشد یا خیر. ضمن اینکه عناوین برای خریداران جذب کننده باشد.
8- نمایش قیمت و در دسترس بودن محصول 
در صفحاتی که محصولات به صورت دسته بندی شده نمایش داده می شوند، باید قیمت هر محصول و زمان تحویل آن برای خریدار مشخص باشد. در طراحی فروشگاه های اینترنتی باید هزینه خرید یک محصول و اینکه در چه مدت زمانی در دسترس آنها قرار خواهد گرفت، باید کاملا واضح و مشخص باشد.
گاهی اوقات بعضی از فروشگاههای اینترنتی، بنا بر خط مشی تولید کننده و هزینه تبلیغاتی که برای یک محصول وجود دارد، ممکن است قیمت محصولات را تا پرداخت نهایی کاربر، نمایش ندهد و یا تا زمانی که کاربر وارد فروشگاه نشود (لاگین نشود)، قیمت نمایش داده نمی شود.  البته هیچ یک از این روش ها صحیح و مناسب نمی باشد.
9- مشاهده سریع
در این سیستم کاربران هنگام گردش در سایت و دسته بندی ها با کلیک بر روی گزینه مشاهده سریع اطلاعاتی مختصر از محصول و قیمت آن بصورت پاپ آپ مشاهده کرده و میتوانند بدون ورود به صفحه خود محصول به سبد خرید خود اضافه نمایند.
10- استفاده از داده های ساختاری (Structured Data)
structured data، نوعی کد است که امکان جستجو، سازمان دهی و نمایش مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. structured data در مورد معنای داده های سایت شما با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند. بدون استفاده از داده های ساختاری، موتورهای جستجو تنها می توانند بگوید که داده های شما چه می گویند و برای تعیین چرایی بودن آنها در آنجا باید سخت تر کار کنند.
فرض کنید که می خواهید اطلاعات تماس شرکت خود را در اختیار دیگران قرار دهید. می توانید این اطلاعات را در پایین صفحه خود قرار دهید و این کار برای هر بازدید کننده انسانی کافی است. اما موتورهای جستجو باید برای درک معنی این داده های خام کمی بیشتر کار کنند. اما اگر از این موضوع استفاده کنید به موتورهای جستجو می گویید که اینها (به جای داده های خام تصادفی) اطلاعات تماس شما هستند.
بهبود سئوی محصولات فروشگاه اینترنتی

دسته بندی : آموزشی

نظر دهید :

نام شما :
ایمیل :
نظر شما :
ربات نیستم: *